Zgodnie z Ustawą z dnia 21 marca 2019 r o Sieci Badawczej Łukasiewicz (DzU 2019 poz 534) Instytuty Sieci posiadają dwa organy. Są to Dyrektor i Rada Instytutu. Szczegółowy podział kompetencji i zasady współpracy pomiędzy tymi organami określa Rozdział 3 wspomnianej wyżej ustawy.
Dyrektor Instytutu Sieci oraz jego zastępcy powoływani są przez Prezesa Centrum Łukasiewicz na pięcioletnią kadencję. Dyrektor kieruje pracami Instytutu. W poszczególnych obszarach działania dyrektorowi pomagają jego zastępcy.
Dyrektor
dr hab. Inż. Piotr Szynkarczyk
Współtwórca pierwszych polskich robotów pirotechnicznych Inspector i Expert stosowanych w kraju i za granicą. Autor i współautor 11 zgłoszeń patentowych i 70 publikacji naukowo-technicznych w wydawnictwach polskich i zagranicznych. Ekspert, członek m.in.: Komitetu Automatyki i Robotyki Polskiej Akademii Nauk, Rady Głównej Instytutów Badawczych oraz International Association for Automation and Robotics in Construction.
Ostatnio prowadzone prace badacze koncentrują się wokół działalności analitycznej i eksperckiej w zakresie bezzałogowych pojazdów lądowych w zastosowaniach wojskowych, jak również w zakresie wprowadzenia robotów mobilnych do zastosowań cywilnych.
Odznaczony Orderem Odrodzenia Polski (2016), złotym medalem „Za zasługi dla obronności kraju” (2015).
W 2019 uzyskał stopnień doktora habilitowanego, który został nadany mu przez Radę Naukową Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych.
Powołany 27.03.2020 r na pięcioletnią kadencję przez Prezesa Centrum Łukasiewicz.
Zastępca Dyrektora ds. Badawczych
dr inż. Maciej Cader
Menedżer z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w realizacji i zarządzaniu projektami badawczo-rozwojowymi na styku robotyki mobilnej, technologii addytywnych, automatyzacji przemysłowej oraz systemów inteligentnych. Od 2008 roku związany z Łukasiewicz – PIAP, od 2020 roku pełni funkcję Zastępcy Dyrektora ds. Badawczych. W latach 2020–2025 odpowiadał za strategiczną transformację działalności badawczej Instytutu w obszarach przemysłowych, inicjując i rozwijając nowe kierunki kompetencyjne, takie jak intralogistyka, automatyzacja w budownictwie oraz technologie telemedyczne. W swojej roli odpowiada za zarządzanie portfelem projektów B+R, rozwój współpracy z partnerami przemysłowymi oraz instytucjami krajowymi i międzynarodowymi, a także za działania w zakresie komercjalizacji i transferu technologii.
Wcześniej kierował Laboratorium Szybkiego Prototypowania i Obliczeń Numerycznych, pełnił funkcję Koordynatora ds. współpracy z przemysłem wydobywczym, energetycznym i petrochemicznym, a także Sekretarza Rady Instytutu. Jest m.in. pomysłodawcą i Koła Naukowego Creative Students – przestrzeni, w której studenci i doktoranci realizują interdyscyplinarne projekty z zakresu robotyki, cyfrowego odwzorowania rzeczywistości i szybkiego prototypowania. Występował również jako prelegent na konferencji TEDx, prezentując wizjonerskie koncepcje z zakresu robotyki i ochrony środowiska.
Absolwent Politechniki Warszawskiej (magister inżynier w zakresie robotyki), Politechniki Rzeszowskiej (doktor w dyscyplinie budowa i eksploatacja maszyn), Lubelskiej Akademii WSEI (Menedżer R&D), Francuskiego Instytutu Zarządzania (MBA) oraz EY Business Academy (programy menedżerskie).
Zarówno zawodowo, jak i prywatnie, kieruje się podejściem opartym na myśleniu lateralnym oraz koncepcjach typu „out of the box”.
Zastępca Dyrektora ds. Systemów Obronności i Bezpieczeństwa
mgr inż. Adam Andrzejuk
Absolwent Wydziału Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej (1992). Zatrudniony w PIAP od 1993 r. Od 2005 r. Pełnomocnik Dyrektora ds. Działalności Koncesjonowanej, kierujący działalnością Instytutu w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym. Od 2009 r. kierownik Ośrodka Systemów Mobilnych.
Jeden z pomysłodawców i konstruktorów pierwszego polskiego robota pirotechnicznego Inspector.
Pełniąc funkcję kierownika projektu, kierownika ośrodka lub jako członek zespołu realizatorów, brał udział w opracowaniu wielu zrobotyzowanych urządzeń mobilnych, w tym nowoczesnych środków technicznych do walki z terroryzmem.
Odznaczony Srebrnym Medalem za Zasługi dla Obronności Kraju oraz Srebrnym Medalem za Długoletnią Służbę.
Zastępca Dyrektora ds. Finansowych i Operacyjnych
mgr inż. Andrzej Więch
Absolwent Politechniki Warszawskiej, Wydziału Inżynierii Produkcji kierunek Zarządzanie i Marketing (2000), absolwent dwóch studiów podyplomowych Szkoły Głównej Handlowej w zakresie Rachunkowości Zarządczej i Controlingu (2003) oraz Rachunkowości (2004). Od 1999 roku pracownik PIAP kolejno na stanowiskach księgowego, kierownika sekcji a od 12.2002 Głównego Księgowego. Funkcję Zastępcy Dyrektora ds. Finansowych i Administracyjnych pełni od 11 maja 2020 r.
Rada Instytutu
W skład Rady Instytutu wchodzi dziesięć osób. Cztery osoby wybierane spośród pracowników Instytutu w wyborach powszechnych oraz sześć osób spoza Instytutu powoływanych przez Prezesa Centrum Łukasiewicz. Kadencja Rady Instytutu trwa 4 lata. W dniu 10 grudnia 2019 r. rozpoczęła działanie Rada Instytutu I kadencji.